فراخوان پانزدهمین جشنواره شهید مطهری

 

 ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ؛

ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺤﻀﺎﺭ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ ﺑﻪ ﯾﺎﺭﯼ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻤﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻄﻬﺮﯼ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﯿﺴﺖ ﻭﺳﻮﻣﯿﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻭﭼﻬﺎﺭﻣﯿﻦ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺍﯾﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﺁﻭﺭﺍﻧﻪ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺩﺭ ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎﻩ ۱۴۰۱ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺣﯿﻄﻪﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﮔﺎﻧﻪ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ:

ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻭ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ

ﯾﺎﺩﺩﻫﯽ ﻭ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ

ﺍﺭﺯﺷﯿﺎﺑﯽ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ (ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ، ﻫﯿﺄﺕ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ)

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ

ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ

ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ

ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺁﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻭ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻗﺒﻠﯽ ﺻﺮﻓﺎ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪﻫﺎﯾﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﻗﺎﺑﺘﯽ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻭﺍﺟﺪ ﻫﺮ ﺷﺶ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﮔﻼﺳﯿﮏ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺟﺪﻭﻝ ۶ ﺩﺭ ﻓﺮﻡ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺧﻼﺻﻪ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ، ﺧﻮﺍﻫﺸﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ ﺍﺗﺨﺎﺫ ﮔﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺪﻭﻝ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺑه ﻄﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﮐﻠﯿﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻭ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺷﻮﺩ. ﻗﺎﺑﻞ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﻣﺸﺨﺺ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ  ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ (ﻋﺪﻡ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﺍﯾﻦ ﺟﺪﻭﻝ) ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺍﺯ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﺣﺬﻑ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ.

ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺻﺤﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ، ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺑﺮﺗﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﻮﺍﺕ ﻗﺒﻞ ﺗﻬﯿﻪ ﻭ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ، ﯾﮏ ﻓﺎﯾﻞ ﭘﺎﻭﺭﭘﻮﯾﻨﺖ ﺻﺪﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ۳ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ۸ ﻣﮕﺎﺑﺎﯾﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺗﻬﯿﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﻗﺎﺑﻞ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﺎﯾﻞ ﺑﺮﺍﯼ

ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺩﺭ ﮐﻤﯿﺘﻪﻫﺎﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺧﺒﺮﮔﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ، ﻟﺬﺍ ﺩﻗﺖ ﮐﺎﻓﯽ ﺩﺭ ﺗﻬﯿﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﺎﯾﻞ (ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺻﺪﺍ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺍﺳﻼﯾﺪﻫﺎ) ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﯾﻪ ﻣﺆﺛﺮ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻭ ﻧﮑﺎﺕ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﮐﻤﮏ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ۴۰۰۰ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺘﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ، ﺛﺒﺖ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﮐﻠﻤﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻣﺴﺆﻭﻟﯿﺖ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻧﺎﻗﺺ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻝ ﺿﻤﺎﺋﻢ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.  

ﻫﺮ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺍﺭﺳﺎﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺎﻭﯼ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ (ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻓﺎﯾﻞ) ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﻪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻭ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﻟﻄﻔﺎ ﺩﻗﺖ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﮐﻠﯿﻪ ﻓﺎﯾﻞ ﻫﺎﯼ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﭘﻮﺷﻪ ﺗﺠﻤﯿﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﯾﮏ ﻓﺎﯾﻞ ﺑه صورت زیپ شده ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﺎﺭﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﻮﺩ.

لینک کشوری جشنواره شهید مطهری:

motahari15.behdasht.gov.ir

 

 

 

 

سوالات متداول

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (Medical Education Development Center یا EDC) یک واحد تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که با هدف بهبود کیفیت آموزش پزشکی و توسعه روش‌های آموزشی، پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه آموزش پزشکی فعالیت می‌کند. این مرکز وظیفه دارد تا با استفاده از روش‌های نوین و تحقیقات به‌روز، فرآیندهای آموزشی را بهینه کند و به ارتقاء کیفیت آموزش در رشته‌های مختلف علوم پزشکی کمک کند.

وظایف مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

از جمله وظایف و فعالیت‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی
  • انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه آموزش پزشکی
  • ارائه مشاوره در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اساتید و دانشجویان
  • ارزیابی و بهبود فرآیندهای آموزشی
  • تدوین و انتشار منابع آموزشی

این مراکز معمولاً با همکاری دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارتقاء سطح علمی و کاربردی آموزش پزشکی کمک می‌کنند.

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در کجا واقع شده است؟

این مرکز در طبقه سوم ساختمان دانشکده پزشکی پرستاری کمالوند واقع شده است. 

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی چیست؟

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی در حوزه علوم پزشکی، به منظور ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش در این حوزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی تأسیس شده است.این مرکز در چهارچوب استانداردهای مصوب مربوطه و با اخذ مجوز از شورای گسترش معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هر دانشگاه تاسیس می‌شود و برای انجام فعالیت مجوز اعتباربخشی خود را از دبیرخانه شورای عالی آموزش مجازی دریافت می نماید، در حال حاضر این مرکز زیر مجموعه مرکز EDC در نظر گرفته شده و خود دارای مدیری مجزا است ، این درحالی است در خصوص مستقل بودن این مرکز در سند نقشه راه این مرکز اشاره فراوان شده است.

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی چیست؟

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی (Student Committee for Medical Education Development) یک نهاد دانشجویی است که با هدف مشارکت فعال دانشجویان در فرآیندهای بهبود و توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود. این کمیته معمولاً تحت نظارت مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یا واحدهای مشابه فعالیت می‌کند و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه بهبود کیفیت آموزش ارائه دهند و در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آموزش مشارکت داشته باشند.

وظایف و فعالیت‌های کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ارائه نظرات و پیشنهادات: جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات دانشجویان در مورد مشکلات و نیازهای آموزشی و ارائه آنها به مسئولین دانشگاهی.

  2. بررسی و ارزیابی برنامه‌های آموزشی: مشارکت در ارزیابی برنامه‌های آموزشی و کمک به بهبود و اصلاح آنها بر اساس بازخوردهای دانشجویی.

  3. برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها: سازمان‌دهی و برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و جلسات آموزشی برای ارتقاء مهارت‌ها و دانش دانشجویان در زمینه‌های مختلف آموزشی.

  4. پژوهش و مطالعه: انجام پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با آموزش پزشکی و ارائه نتایج به مسئولین دانشگاهی و مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی.

  5. ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی: ایجاد و تقویت همکاری‌های بین‌المللی با نهادها و دانشگاه‌های دیگر به منظور تبادل دانش و تجربیات در زمینه آموزش پزشکی.

  6. حمایت از نوآوری‌های آموزشی: تشویق و حمایت از دانشجویان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه آموزش پزشکی و تلاش برای اجرایی کردن این طرح‌ها.

این کمیته با فراهم کردن بسترهای مناسب برای مشارکت دانشجویان در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه آموزشی، به بهبود کیفیت آموزش و افزایش رضایت دانشجویان از برنامه‌های آموزشی کمک می‌کند.

 

انتقادات و پیشنهادات
انتقادات و پیشنهادات