• 1403/10/04 - 09:43
  • - تعداد بازدید: 41
  • - تعداد بازدیدکننده: 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تجربه موفق مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه در برگزاری اولین دوره پودمانی ترکیبی TEL ویژه اساتید کلان منطقه 4 آمایشی

اولین دوره پودمانی TEL ویژه اعضای هیات علمی کلان منطقه 4 آمایشی در بازه زمانی آبان‌ماه 1402 الی فروردین 1403 با شرکت 77 نفر از اعضاء هیات علمی کلان منطقه فوق به صورت ترکیبی توسط کارگروه فناوری‌های ارتقاء دهنده یادگیری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با همکاری مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مضنوعی و کارگروه کشوری برگزار گردید.

این دوره پودمانی با حضور آقای دکتر دکتر غلامرضا حسن زاده، دبیر محترم شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و نائب رئیس شورای کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی و همکاری  دبیر و تنی چند از اعضاء کارگروه کشوری توسعه آموزش و فناوری‌های ارتقاء دهنده یادگیری با موفقیت برگزار گردید. در این دوره 12 ماژول  توسط اساتید برجسته و مطرح کشوری از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، ایران ،تربت حیدریه و لرستان تدریس شد. نظرسنجی به عمل آمده پس از اجرای هر زیرپودمان حاکی از رضایت اساتید شرکت کننده در سطح عالی تا خیلی خوب بود.

 

 

نتایج نظر سنجی از اساتید شرکت کننده در زمینه زیرپودمانهای برگزار شده 

آیتم های ارزشیابی

 

نام زیرپودمان

رضایت از بستر کارگاه

کیفیت شیوه برگزاری  و اثربخشی کارگروهی

تناسب با نیاز شغلی

نظم و سازمان یافتگی موضوعات

تسلط بر موضوع و پاسخگویی به سوالات

مشارکت در بحث و ایجاد اشتیاق

زمان اختصاص داده شده به کارگاه

استفاده مناسب از وسایل کمک آموزشی

اطلاع رسانی کارگاه پیش از برگزاری

اصول طراحی و ارزشیابی اپلیکیشن

عالی

(61.9%)

عالی

(57.1% )

عالی

(57.1% )

عالی

(61.9%)

عالی

(71.4%)

عالی

(42.5 %)

عالی

(429%)

عالی

(47.6%)

عالی

(61.9%)

طراحی آموزشی در محیط مبتنی بر شبکه های اجتماعی

عالی

(57.1% )

عالی

(33.3%)

خیلی خوب

(38.1 %)

عالی

(47.6)

عالی

(47.6%)

خیلی خوب(33.3%)

عالی

(42.9%)

عالی

(33.3%)

خوب

(33.3%)

عالی

(61.9%)

خوب

(33.3%)

کاربرد عملی شبیه سازها در آموزش

عالی

(57.1% )

عالی

(50% )

عالی

(64.3 % )

عالی

(71.4% )

عالی

(64.3% )

عالی

(42.9% )

عالی

(50% )

عالی

(50% )

عالی

(64.3% )

اصول طراحی آموزشی در شبیه سازی

عالی

(64.5% )

عالی

(58.1% )

عالی

(61.3% )

عالی

(76/7%)

عالی

(74.2% )

عالی

(41.9%)

عالی

(48.4 %)

عالی

(51.6%)

عالی

(77.4%)

 

بازی گونه سازی در آموزش و یادگیری الکترونیکی

عالی

(54.2%)

عالی

(45.8)

خیلی خوب (41.7%)

خیلی خوب (45.8%)

عالی

(54.2%)

عالی

(41.7)

خیلی خوب (41.7)

خیلی خوب

(50 %)

عالی

(54.2% )

دانش پژوهی در حوزه TEL

عالی

(57.7 %)

عالی

(38.5 %)

عالی

(50 %)

عالی

(65.4 %)

عالی

(50 %)

عالی

(65.4 %)

عالی

(50%)

خیلی خوب (42.3 %)

خیلی خوب (46.2%)

خوب

(38.5 %)

هوش مصتوعی در آموزش پزشکی

عالی

(45.9%)

عالی

(43.2%)

عالی

(59.5%)

خیلی خوب (45.9%)

عالی

(54.1%)

خوب

(34.2 %)

عالی

(40.5%)

عالی

(35.1%)

عالی

(56.8%)

خیلی خوب

(35.1%)

یادگیری فاصله دار

عالی

(61.3%)

عالی

(64.5%)

عالی

(58.1%)

عالی

(54.8%)

عالی

(64.5%)

عالی

(41.9%)

عالی

(45.2%)

عالی

(58.1%)

عالی

(71%)

  • گروه خبری : گروه های محتوا
  • کد خبر : 4970
کلمات کلیدی
مهندس دوسیده
خبرنگار

مهندس دوسیده

سوالات متداول

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (Medical Education Development Center یا EDC) یک واحد تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که با هدف بهبود کیفیت آموزش پزشکی و توسعه روش‌های آموزشی، پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه آموزش پزشکی فعالیت می‌کند. این مرکز وظیفه دارد تا با استفاده از روش‌های نوین و تحقیقات به‌روز، فرآیندهای آموزشی را بهینه کند و به ارتقاء کیفیت آموزش در رشته‌های مختلف علوم پزشکی کمک کند.

وظایف مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

از جمله وظایف و فعالیت‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی
  • انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه آموزش پزشکی
  • ارائه مشاوره در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اساتید و دانشجویان
  • ارزیابی و بهبود فرآیندهای آموزشی
  • تدوین و انتشار منابع آموزشی

این مراکز معمولاً با همکاری دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارتقاء سطح علمی و کاربردی آموزش پزشکی کمک می‌کنند.

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در کجا واقع شده است؟

این مرکز در طبقه سوم ساختمان دانشکده پزشکی پرستاری کمالوند واقع شده است. 

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی چیست؟

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی در حوزه علوم پزشکی، به منظور ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش در این حوزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی تأسیس شده است.این مرکز در چهارچوب استانداردهای مصوب مربوطه و با اخذ مجوز از شورای گسترش معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هر دانشگاه تاسیس می‌شود و برای انجام فعالیت مجوز اعتباربخشی خود را از دبیرخانه شورای عالی آموزش مجازی دریافت می نماید، در حال حاضر این مرکز زیر مجموعه مرکز EDC در نظر گرفته شده و خود دارای مدیری مجزا است ، این درحالی است در خصوص مستقل بودن این مرکز در سند نقشه راه این مرکز اشاره فراوان شده است.

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی چیست؟

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی (Student Committee for Medical Education Development) یک نهاد دانشجویی است که با هدف مشارکت فعال دانشجویان در فرآیندهای بهبود و توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود. این کمیته معمولاً تحت نظارت مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یا واحدهای مشابه فعالیت می‌کند و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه بهبود کیفیت آموزش ارائه دهند و در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آموزش مشارکت داشته باشند.

وظایف و فعالیت‌های کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ارائه نظرات و پیشنهادات: جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات دانشجویان در مورد مشکلات و نیازهای آموزشی و ارائه آنها به مسئولین دانشگاهی.

  2. بررسی و ارزیابی برنامه‌های آموزشی: مشارکت در ارزیابی برنامه‌های آموزشی و کمک به بهبود و اصلاح آنها بر اساس بازخوردهای دانشجویی.

  3. برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها: سازمان‌دهی و برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و جلسات آموزشی برای ارتقاء مهارت‌ها و دانش دانشجویان در زمینه‌های مختلف آموزشی.

  4. پژوهش و مطالعه: انجام پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با آموزش پزشکی و ارائه نتایج به مسئولین دانشگاهی و مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی.

  5. ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی: ایجاد و تقویت همکاری‌های بین‌المللی با نهادها و دانشگاه‌های دیگر به منظور تبادل دانش و تجربیات در زمینه آموزش پزشکی.

  6. حمایت از نوآوری‌های آموزشی: تشویق و حمایت از دانشجویان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه آموزش پزشکی و تلاش برای اجرایی کردن این طرح‌ها.

این کمیته با فراهم کردن بسترهای مناسب برای مشارکت دانشجویان در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه آموزشی، به بهبود کیفیت آموزش و افزایش رضایت دانشجویان از برنامه‌های آموزشی کمک می‌کند.

 

انتقادات و پیشنهادات
انتقادات و پیشنهادات