لیست اخبار صفحه :1
مدرسه تابستانه علوم پزشکی لرستان به پایان رسید!!
مدرسه تابستانه

مدرسه تابستانه علوم پزشکی لرستان به پایان رسید!!

مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، به همت کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، از تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به شکلی پرشور و گسترده برگزار شد

برگزاری سلسله کارگاه های روش پژوهش کیفی مدرسه تابستانه
مدرسه تابستانه

برگزاری سلسله کارگاه های روش پژوهش کیفی مدرسه تابستانه

در ادامه برنامه‌های علمی مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، کارگاه سه‌روزه‌ای با عنوان "روش پژوهش کیفی" با تدریس دکتر مژگان خادمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و استادیار پرستاری و دکتر جواد یوسفی لبنی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و استادیار آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد. این کارگاه که توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی تدارک دیده شده بود، با استقبال گسترده دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف مواجه گردید.

برگزاری کارگاه سرچ آکادمیک از سری کارگاه های مدرسه تابستانه
مدرسه تابستانه

برگزاری کارگاه سرچ آکادمیک از سری کارگاه های مدرسه تابستانه

گزارش برگزاری کارگاه "سرچ آکادمیک" در مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چارچوب برنامه‌های مدرسه تابستانه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، کارگاه سه‌روزه‌ای با موضوع "سرچ آکادمیک" توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی برگزار شد. این کارگاه که در تاریخ‌های ۱۵، ۱۷ و ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ با تدریس سینا گودرزی برگزار گردید، با استقبال خوب دانشجویان و علاقه‌مندان مواجه شد. موضوعات آموزشی کارگاه در این کارگاه، مباحث کلیدی زیر به تفصیل توضیح داده شد: - نگارش پروپوزال: اصول و مراحل نگارش پروپوزال‌های پژوهشی به صورت دقیق آموزش داده شد تا دانشجویان بتوانند پروپوزال‌های خود را به شکلی استاندارد تهیه کنند. - نگارش مقاله: در این بخش، به ساختار مقاله‌های علمی و شیوه صحیح نگارش آن‌ها از مقدمه تا نتایج و بحث پرداخته شد، همچنین نکات مهم برای ارسال مقالات به مجلات معتبر مورد بررسی قرار گرفت. - جستجو در پایگاه‌های علمی: آموزش نحوه جستجو در پایگاه‌های علمی معتبر مانند PubMed، Scopus و Google Scholar، به همراه استفاده از تکنیک‌های پیشرفته سرچ، بخش مهمی از این کارگاه بود. این مهارت‌ها به شرکت

برگزاری کارگاه هوش مصنوعی در حوزه آموزش
مدرسه تابستانه

برگزاری کارگاه هوش مصنوعی در حوزه آموزش

این کارگاه با تدریس جناب آقای محمد سوری (دبیر کل کمیته دانشجویی توسعه آموزش علوم پزشکی لرستان) در فضای اسکای روم در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد و با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شد.

برگزاری کارگاه هوش مصنوعی در حوزه پژوهش
مدرسه تابستانه

برگزاری کارگاه هوش مصنوعی در حوزه پژوهش

این کارگاه با تدریس سرکار خانم دکتر مرضیه ملکی (دانشجوی دکترای آموزش پزشکی و کارشناس آموزش و توانمندسازی) در فضای اسکای روم در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد و با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شد.

برگزاری پنجمین جلسه مدرسه تابستانه با موضوع آموزش هوش مصنوعی در حوزه سلامت
مدرسه تابستانه

برگزاری پنجمین جلسه مدرسه تابستانه با موضوع آموزش هوش مصنوعی در حوزه سلامت

پنجمین جلسه مدرسه تابستانه با محوریت آموزش هوش مصنوعی در حوزه سلامت، به همت آقای مهندس عارف خادمی‌کیا، فارغ‌التحصیل رشته HIT و دبیر کارگروه فناوری‌های نوین آموزشی، در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در فضای اسکای روم برگزار شد. این کارگاه با استقبال گسترده دانشجویان روبرو شد و به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین دوره‌های آموزشی شناخته شد.

سوالات متداول

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (Medical Education Development Center یا EDC) یک واحد تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که با هدف بهبود کیفیت آموزش پزشکی و توسعه روش‌های آموزشی، پژوهش و برنامه‌ریزی در حوزه آموزش پزشکی فعالیت می‌کند. این مرکز وظیفه دارد تا با استفاده از روش‌های نوین و تحقیقات به‌روز، فرآیندهای آموزشی را بهینه کند و به ارتقاء کیفیت آموزش در رشته‌های مختلف علوم پزشکی کمک کند.

وظایف مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟

از جمله وظایف و فعالیت‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی
  • انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه آموزش پزشکی
  • ارائه مشاوره در زمینه برنامه‌ریزی آموزشی
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اساتید و دانشجویان
  • ارزیابی و بهبود فرآیندهای آموزشی
  • تدوین و انتشار منابع آموزشی

این مراکز معمولاً با همکاری دانشکده‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارتقاء سطح علمی و کاربردی آموزش پزشکی کمک می‌کنند.

مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در کجا واقع شده است؟

این مرکز در طبقه سوم ساختمان دانشکده پزشکی پرستاری کمالوند واقع شده است. 

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی چیست؟

مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی در حوزه علوم پزشکی، به منظور ارتقای کیفیت و اثربخشی آموزش در این حوزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی تأسیس شده است.این مرکز در چهارچوب استانداردهای مصوب مربوطه و با اخذ مجوز از شورای گسترش معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هر دانشگاه تاسیس می‌شود و برای انجام فعالیت مجوز اعتباربخشی خود را از دبیرخانه شورای عالی آموزش مجازی دریافت می نماید، در حال حاضر این مرکز زیر مجموعه مرکز EDC در نظر گرفته شده و خود دارای مدیری مجزا است ، این درحالی است در خصوص مستقل بودن این مرکز در سند نقشه راه این مرکز اشاره فراوان شده است.

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی چیست؟

کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی (Student Committee for Medical Education Development) یک نهاد دانشجویی است که با هدف مشارکت فعال دانشجویان در فرآیندهای بهبود و توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود. این کمیته معمولاً تحت نظارت مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی یا واحدهای مشابه فعالیت می‌کند و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه بهبود کیفیت آموزش ارائه دهند و در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آموزش مشارکت داشته باشند.

وظایف و فعالیت‌های کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. ارائه نظرات و پیشنهادات: جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات دانشجویان در مورد مشکلات و نیازهای آموزشی و ارائه آنها به مسئولین دانشگاهی.

  2. بررسی و ارزیابی برنامه‌های آموزشی: مشارکت در ارزیابی برنامه‌های آموزشی و کمک به بهبود و اصلاح آنها بر اساس بازخوردهای دانشجویی.

  3. برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها: سازمان‌دهی و برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و جلسات آموزشی برای ارتقاء مهارت‌ها و دانش دانشجویان در زمینه‌های مختلف آموزشی.

  4. پژوهش و مطالعه: انجام پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با آموزش پزشکی و ارائه نتایج به مسئولین دانشگاهی و مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی.

  5. ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی: ایجاد و تقویت همکاری‌های بین‌المللی با نهادها و دانشگاه‌های دیگر به منظور تبادل دانش و تجربیات در زمینه آموزش پزشکی.

  6. حمایت از نوآوری‌های آموزشی: تشویق و حمایت از دانشجویان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه در زمینه آموزش پزشکی و تلاش برای اجرایی کردن این طرح‌ها.

این کمیته با فراهم کردن بسترهای مناسب برای مشارکت دانشجویان در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه آموزشی، به بهبود کیفیت آموزش و افزایش رضایت دانشجویان از برنامه‌های آموزشی کمک می‌کند.

 

انتقادات و پیشنهادات
انتقادات و پیشنهادات